Een klant belt met een vraag over zijn factuur. Dan wilt u zijn vraag meteen kunnen beantwoorden. Dat is immers efficiënt voor uzelf en u levert goede service aan uw klant. Maar kunt u in een paar klikken bij de juiste gegevens komen? Of moet u gaan zoeken in uw e-mails en op uw computer naar de factuur? Zonde van uw tijd én die van uw klant.
Wat staat waar?
Het is een veel gehoorde frustratie bij webwinkeliers: de juiste betaalgegevens niet bij elkaar krijgen op het moment dat je ze nodig hebt. Dit geldt voor webwinkels die geen of een slechts beperkte facturatie-module hebben. De informatie over de bestelling en de factuur worden dan in twee verschillende systemen opgeslagen en moeten dus in twee verschillende systemen opgezocht worden.
Een voorbeeld. Uw klant heeft een bestelling gedaan, krijgt een factuur en betaalt daarna via een overschrijving. Dan wilt u de factuur op betaald zetten zodra u het geld ontvangen heeft. Maar hoe weet u welke factuur bij welke bestelling hoort? Aan de hand van referentienummers op de factuur kunt u misschien nog een eind komen. Maar u blijft heen en weer gaan tussen uw webwinkelsysteem en uw factuursysteem. Een tijdrovende klus die weinig webwinkeliers tot vreugde stemt.