Email

Vraag (Max lengte 255)

Winkelsysteem

Boekhoudsysteem

Licentiesleutel

Vul deze code in (beveiliging / captcha):

Dat zoeken we even op….

Hooiwagen, Willem de Zwart, 1885 - 1931, Rijksmuseum,Amsterdam

Een klant belt met een vraag over zijn factuur. Dan wilt u zijn vraag meteen kunnen beantwoorden. Dat is immers efficiënt voor uzelf en u levert goede service aan uw klant. Maar kunt u in een paar klikken bij de juiste gegevens komen? Of moet u gaan zoeken in uw e-mails en op uw computer naar de factuur? Zonde van uw tijd én die van uw klant.

Wat staat waar?

Het is een veel gehoorde frustratie bij webwinkeliers: de juiste betaalgegevens niet bij elkaar krijgen op het moment dat je ze nodig hebt. Dit geldt voor webwinkels die geen of een slechts beperkte facturatie-module hebben. De informatie over de bestelling en de factuur worden dan in twee verschillende systemen opgeslagen en moeten dus in twee verschillende systemen opgezocht worden.

Een voorbeeld. Uw klant heeft een bestelling gedaan, krijgt een factuur en betaalt daarna via een overschrijving. Dan wilt u de factuur op betaald zetten zodra u het geld ontvangen heeft. Maar hoe weet u welke factuur bij welke bestelling hoort? Aan de hand van referentienummers op de factuur kunt u misschien nog een eind komen. Maar u blijft heen en weer gaan tussen uw webwinkelsysteem en uw factuursysteem. Een tijdrovende klus die weinig webwinkeliers tot vreugde stemt.



Een kleine utopia

Stelt u zich eens voor dat u de factuur met 1 muisklik kunt inzien als u een bestelling opent. En dat u vanaf dat scherm met 1 muisklik de bijbehorende factuur op Betaald kunt zetten of naar uw klant kunt e-mailen. En dat u uw klant meteen van informatie kunt voorzien als hij daarom vraagt. Utopische gedachten? Geenszins. Want webwinkelfacturen.nl ontwikkelt koppelingen waarmee u vanuit uw webwinkel direct bij uw facturen kunt komen. Zo heeft u dus altijd de juiste gegevens bij elkaar!



Altijd alles bij de hand

Met zulke even simpele als efficiënte koppelingen beschikt u altijd en overal over de juiste gegevens. Zoeken in twee systemen is daarmee voorgoed verleden tijd want in uw webwinkel vindt u precies de gegevens die u nodig heeft. En ze kloppen ook nog met elkaar. Dat betekent minder administratieve rompslomp en dat levert u veel tijd op. Kijk, daar wordt ondernemen leuker van!



Meer weten?

Deze feature is al beschikbaar in de WooCommerce – MoneyBird en WooCommerce – Factuursturen koppelingen. Voor de WooCommerce – Twinfield koppeling is de feature beperkt beschikbaar. Voor de koppelingen met Reeleezee en met andere webwinkelplatformen zijn we hard bezig. Heeft u vragen over de werking ervan of wilt u deze koppeling voor een ander webwinkelsysteem / factuursysteem? Laat het ons weten! Bel Sophie Fischer via 06-54 64 52 95 of stuur een e-mail naar webcare@webwinkelfacturen.nl.




Aan deze blog werkte mee:
– Maaike Botden, communicatieadviseur en tekstschrijver met verstand van (financiële) zaken, www.woordatelier.nl